BiH – Prenj, Otiš i Zelena glava; 06.-08.09.2024.

U petak ujutro krenula je grupa planinara na izlet u Bosnu i Hercegovinu, s planom uspona na planinu Prenj, na vrhove Zelena glava (2103m) i Otiš (2098m).

Put kroz BiH, do izletišta Rujište, gdje je početak staze do planinarskog doma Adnan Krilić na Bijelim vodama i tamo sam rezervirao smještaj, prošao je bez problema. Vrijeme za hodanje je bilo lijepo a staza do vrha je bila raznovrsna i ugodna za hodanje. Nakon dva i pol sata hoda, stigli smo do doma ali domar Sejo još nije stigao a trebao nas je dočekati i skuhati večeru. Kako se približavala noć a dom je zaključan počeli smo razmatrati opcije što nam je činiti. Nismo imali signal na mobitelima i nismo mogli provjeriti gdje je domar pa smo Goran i ja krenuli dolje prema Rujištu i signalu. Nedugo nakon polaska u susret su nam došli Sejo i Mirza koji su kasnili zbog kvara na automobilu. Vratili smo se u dom gdje nam je domar skuhao ukusnu večeru i gdje smo se družili uz glazbu po Sašinom izboru.

U subotu nakon doručka i kave krenuli smo na uspon od Planinarskog doma do Zelene glave i Otiša. Staza do vrha je prvo išla kroz šumu a potom smo izašli na livadu a pred kraj staza je bila stjenovita i osigurana sajlama. Na vrhu Zelene glave smo imali prekrasan pogled jer je bilo vedro i sunčano a zatim smo se spustili u podnožje i zatim se popeli na Otiš a na vrhu je Snježana imala planinarsko krštenje. Ekipa je bila dobra i hodali smo brže od predviđenog vremena pa smo odlučili otići do PK Jezerce i izvora dopuniti zalihe vode. Nakon što smo se odmorili spustili smo se do doma gdje nas je čekao jako ukusni gulaš. Večerali smo i opet nastavili druženje uz pjesmu i glazbu a ovaj put pridružili su nam se i domaći planinari.

Nedjelja ujutro, doručak, kava, spremamo stvari i spuštamo se do Rujišta gdje sam parkirao kombi a zatim idemo u Mostar u obilazak starog grada. Po završetku obilaska vozimo se do Donje Jablanice u restoran Kovačević na ručak. Na povratku u Osijek na cesti nije bila je velika gužva pa smo bez problema sretno stigli kući. Izlet je u opuštenoj atmosferi uspješno odrađen, prošli smo oko 30 km, uz dobivanje nadmorske visine od 1989 m. Svi su bili zadovoljni smještajem, dobrim domaćinima,  dobroj hrani i sretni jer su, po lijepom vremenu, uživali u druženju, hodanju, lijepoj prirodi i prekrasnim pogledima s vrhova.

Umor nestaje a zadovoljstvo ostaje.