Planinarenje i krstarenje po južnom Jadranu; 13.-20.07.2024.

13. – 20. 07. 2024.
Planinarenje i krstarenje po južnom Jadranu

13.07.
Ekipa spremna za krstarenje, kupanje i planinarenje se sastala u 2,00h kod Rockatikia, te smo se smjestili u 3 kombija i krenuli preko BiH do luke u Podstrani gdje nas je čekao brod.

Vožnja je protekla vrlo ugodno, bez gužve na granicama, uz redovne pauze.
Došli smo do našeg broda MB Delija oko 8,00h te se ukrcali i krenuli valovima južnog Jadrana. Oko 9,00h smo krenuli prema našem prvom otoku, Hvar, mjesto Sućuraj.
Većina dana je protekla u putovanju te smo dan iskoristili za upoznavanje društva i broda, te usputni kupanac. Ostatak večeri vrijeme smo koristili za slobodne aktivnosti te pripremu za sutrašnji vrh.

14.07.
Buđenje za doručak 8,00h, plovidba prema Pelješcu, luci Trstenik, te provjera opreme. Dio društva se spremao za vrh, Sv. Ilija (961m), a ostatak ekipe za kupanje, istraživanje mjesta i okolnih plaža. Bez obzira na vrućinu, dobro smo se opremili vodom, zaklonom od sunca, kremama te uspješno odradili i ispenjali najviši vrh Pelješca, Sv. Ilija.
Organiziranim prijevozom smo se pridružili ekipi na brodu u Trsteniku te se primili drugog posla, uživanja i zasluženoj pivi te savršenoj večeri koju je pripremio, već poznati kuhar Tiho. Ostatak večeri je protekao mirno, u druženju, šetnji, noćnom kupanju i dogovoru za sutrašnji dan.

15.07.
Doručak nešto ranije ovoga jutra, u 7,00h. Nakon obilnog doručka, ekipa za hodanje se pripremila za 2.vrh Pelješca, Sv. Ivan (470m). Brod se usidrio u jednu malu uvalu, odakle je hodačka ekipa bila prebačena gumenim čamcem na obalu. Kad smo se svi skupili, krenuli smo do slijedećeg vrha. Dan je bio topao, te smo većinu puta hodali makadamom. Sva sreća pa uz put rastu maline, koje su nam osvježile put do i sa vrha.
Pri samom vrhu, staza vodi preko kamenjara sa pokojim mjestom hlada, ali do vrha ima svega cca 30min. Pogled nam se proteže na kopno, Korčulu i Mljet.
Nismo se dugo zadržavali na vrhu, s obzirom kako nas je čekala, sad već večera, kupanje i pivo. Pridružili smo se ekipi na brodu, neki prijevozom neki su plivali do broda koje je došlo savršeno nakon vrućeg uspona. Ostatak vremena smo proveli u kupanju, plivanju do plaže, istraživanju ribica i druženju.

16.07.
Doručak u 7,00h te dižemo sidro i plovimo prema Mljetu, Pomena.
Dio ekipe se odlučio za bicikliranje Mljetom, dio se uputio na vrh Velji grad (514m), a dio je ostao u istraživanju Pomene i kupanju na plažama.
Kad smo se svi skupili, kapetan Šime je došao po nas te smo krenuli prema Lastovu, Jurjeva uvala. S obzirom kako smo imali višesatnu vožnju, brod smo pretvorili u party brod te smo se borili sa valovima plesom, pivom i domaćom rakijom, naše majstorice Mile. Uplovili smo u uvalu te se odmah bacili na kupanje i bacanje sa broda te uživali u „najhladnijoj“ vodi do sada. Raštrkali smo se svatko svojim putem, neki na kupanje, šetnju uvalom, noćnim penjanjem na Jurjev vrh te druženje na brodu. Noćili smo na Lastovu.

17.07.
Doručak u 7,00h te se dio ekipe spremio za vrh Sozanj na Lastovu dok je ostatak ekipe ostao u uvali spremam na cjelodnevni kupanac i odmaranje.
Ekipa koja je penjala vrh krenula je organiziranim prijevozom do početne točke za vrh Sozanj (231m). Staza nije zahtjevna te traje svega cca 30 minuta, ali se valjalo zadrži na vrhu, jer je jedan od najljepših pogleda koji puca na sve strane Lastova.
Nakon vrha, spustili smo se u predivnu uvalu, Zaklopatica te nakon kupanjca uputili smo se do mjesta gdje smo se dodatno osvježili i pričekali prijevoz za nazad do broda.
Kad smo se smjestili zaplovili smo prema Korčuli, Vela Luka, gdje smo i noćili te smo idući dan odmah krenuli putem valova.

18.07.
Rano buđenje, kako za koga, ovisno kad je tko legao, no pokret je bio najavljen za 7,30h te smo krenuli prema Hvaru, Jelsa.
Dan je bio predviđen za valjanje po valovima, kupanje, šetnju gradom te smo svi uživali u slobodnom danu.

19.07.
Doručak najavljen za 7,00 te smo rano krenuli prema Braču, Postira.
Dio ekipe je penjao vrh Vidova gora (780m), dio se kupao i uživao u gradu i plažama. Nakon cjelodnevnog uživanja, zadnja večera nam je bila poslužena vani na brodu te smo svi uživali u zalasku sunca te izlasku skoro punog mjeseca.
Slobodno veće smo iskoristili za još malo uživanja u šetnji, noćnom kupanju, druženju te zadnjoj zabavi na brodu.

20.07.
Krenuli smo oko 7,00h prema našoj zadnjoj točki, Podrstrana. Nažalost, našem putovanju je došao kraj te smo se oprostili sa ekipom sa broda koja je bila apsolutno najbolja te se uputili kombijima prema Osijeku. Na ručak smo stali u Kupresu, u restoran Jezero te siti i umorni krenuli doma. U Osijek smo stigli oko 21h.